Co to jest RODO
1. Co to jest RODO i co to naprawdę oznacza dla mnie?
RODO oznacza Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych i jest nowym rozporządzeniem dotyczącym ochrony danych, które obowiązuje w UE od 25 maja 2018 roku. RODO reguluje, w jaki sposób firmy i organizacje mogą przetwarzać Twoje dane osobowe. Celem RODO jest umożliwienie Ci większego wpływu na to, w jaki sposób mogą być używane Twoje dane osobowe. Twoje prawa są bardziej szczegółowo opisane w naszej polityce prywatności.
2. Co to jest "informacja osobista"?
Informacja osobista to wszelkiego rodzaju informacje, które można bezpośrednio lub pośrednio powiązać z żyjącą osobą. Przykłady informacji osobistej to imię, numer ubezpieczenia społecznego, adres zamieszkania, adres e-mail, ale także inne informacje związane z tożsamością fizyczną, genetyczną, umysłową, ekonomiczną, kulturową lub społeczną osoby.
3. Jak Hidroxa traktuje moje dane osobowe? Jakie środki bezpieczeństwa są stosowane?
Nasz celem jest zawsze świadczenie wysokiej jakości opieki zdrowotnej i/lub usług na Twoją rzecz, a w tym celu gromadzimy informacje osobiste o Tobie, zgodnie z opisem powyżej. W przypadku zakupu produktów w sklepie internetowym Hidroxa, informacje dotyczące Twojego zakupu są zapisywane wraz z danymi kontaktowymi. Jeśli skontaktujesz się z naszym działem obsługi klienta, te informacje zostaną zapisane, abyśmy mogli śledzić przypadki, które pojawią się, jeśli ponownie zwrócisz się o pomoc do naszej obsługi klienta. Czasami części informacji mogą być wykorzystywane do monitorowania bezpieczeństwa naszych produktów i wtedy są udostępniane naszym producentom i partnerom w celu zapewnienia poprawy pracy/nadzoru naszych produktów na rynku. Jeśli korzystasz z naszej opieki zdrowotnej, te informacje są przechowywane wewnętrznie i nie są udostępniane żadnym z naszych partnerów. Dostęp do tych danych jest ograniczony dla osób, które świadczą Ci opiekę zdrowotną, pracują w naszym dziale obsługi klienta/administracji lub są częścią naszej ciągłej pracy nad jakością i rozwojem produktów w miarę potrzeb. W Hidroxa bardzo poważnie podchodzimy do Twojego bezpieczeństwa i ciągle pracujemy nad zapewnieniem bezpieczeństwa naszych systemów. Robimy to przy użyciu kombinacji naszych własnych ekspertów, automatycznych i manualnych testów.
4. Jakie dane osobowe dotyczące mnie przetwarza Hidroxa?
Przetwarzamy podstawowe dane osobowe, takie jak imię, adres, numer ubezpieczenia społecznego, numer telefonu i adres e-mail. Te dane są niezbędne do tego, abyś mógł składać zamówienia w naszym sklepie internetowym, a my mogli wysyłać Ci produkty, pomagać w zwrotach i rozwiązywać ewentualne problemy z zakupionymi u nas produktami. Służą także do monitorowania i śledzenia sprzedawanych przez nas urządzeń medycznych. W przypadkach, gdy korzystasz z naszej opieki zdrowotnej, przetwarzamy także dane medyczne przekazane przez Ciebie lub uzyskane od innych dostawców opieki za Twoją zgodą. Razem z innymi danymi osobowymi są one niezbędne, abyśmy mogli zidentyfikować Cię, abyśmy wiedzieli, że to naprawdę Ty korzystasz z opieki, umożliwić Ci rezerwację spotkań wideo z nami oraz prowadzenie dokumentacji pacjenta.
5. Gdzie przechowujecie moje dane osobowe?
Hidroxa przechowuje większość danych osobowych na zaszyfrowanych serwerach w obrębie UE. Serwery te są dostarczane przez podwykonawcę, który jedynie przechowuje dane i nie ma dostępu do Twoich informacji osobowych. Gdy dokonujesz zakupu poprzez jednego z naszych partnerów zajmujących się płatnościami, takich jak Paypal, Klarna czy Stripe, posiadają oni własne procedury dotyczące przetwarzania danych osobowych, a informacje, które otrzymujesz od nich i zatwierdzasz, są regulowane przez ich własne zasady.
Hidroxa Online
Dla tych z Was, którzy korzystają z opieki w ramach naszej cyfrowej kliniki na pocenie, Hidroxa Online, obowiązują następujące zasady: Informacje osobiste, które są rejestrowane podczas wypełniania Karty Zdrowia, są przechowywane, niezidentyfikowane, na serwerze podwykonawcy. Dane te są przetwarzane przez lekarza, z którym musisz przeprowadzić wideokonsultację, przy użyciu identyfikatora, aby upewnić się, komu należy Karta Zdrowia. Lekarz następnie przekazuje Kartę Zdrowia do Twojej dokumentacji medycznej.
6. Czy oznacza to, że przesyłacie moje dane osobowe poza Szwecję lub UE?
Nie przechowujemy wrażliwych danych osobowych (takich jak dane medyczne czy zdrowotne) poza obszarem UE. Czasami fragmenty Twoich danych osobowych mogą być przetwarzane przez partnerów spoza obszaru UE. Taki transfer poza UE ma miejsce jedynie wtedy, gdy jest to zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych.
7. Jak długo przechowujecie moje dane osobowe?
Informacje medyczne o Tobie są przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi danych pacjentów, które wymagają przechowywania danych przez określony czas. Dane osobowe niebędące danymi medycznymi są przechowywane jedynie w zakresie niezbędnym do zapewnienia wysokiej jakości usług, zgodnie z RODO i innymi obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych. Jeśli chodzi o zakup naszych produktów technologii medycznej, dane osobowe są przechowywane wraz z identyfikatorem produktu w celu zapewnienia możliwości śledzenia w przypadku incydentu z produktem oraz w celu zapewnienia dobrego serwisu i obsługi spraw związanych z obsługą posprzedażną.
8. Chciałbym, abyście "zapomnieli" o mnie i usunęli wszelkie moje dane osobowe ze swoich systemów. Jak to działa i ile to trwa?
Jako pacjent, większość danych, które przetwarzamy, jest klasyfikowana jako dane medyczne. Zgodnie z przepisami dotyczącymi danych pacjentów, takie dane muszą być przechowywane przez określony czas. W związku z tym takie dane nie podlegają prawu do bycia zapomnianym. Dotyczy to także śledzenia sprzedaży urządzeń medycznych. Dlatego dane osobowe wraz z identyfikatorem na urządzeniu nie podlegają prawu do bycia zapomnianym, o ile klient ma produkt w posiadaniu. Jeśli chodzi o inne dane osobowe (dane niebędące danymi medycznymi), takie jak pewne dane kontaktowe, możesz skontaktować się z nami drogą mailową pod adresem [email protected], a my zrealizujemy Twoją prośbę. Jeśli złożysz prośbę o bycie zapomnianym, dane niebędące danymi medycznymi zostaną usunięte tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż 30 dni od otrzymania prośby. Potwierdzimy na piśmie, które dane zostały usunięte i kiedy to nastąpiło.
9. Jeśli mam dalsze pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Hidroxa, do kogo powinienem się zwrócić?
Zawsze możesz skontaktować się z nami drogą mailową pod adresem [email protected] w sprawie pytań dotyczących prywatności i przetwarzania danych. Dokładamy wszelkich starań, aby odpowiedzieć na Twoje pytanie tak szybko, jak to możliwe.